Ste mislili, da je vseeno, kateremu ponudniku zaupate gostovanje svoje spletne strani? Niti približno, razlike v kakovosti so lahko zelo velike, s tem pa so tudi težave pri nekaterih mnogo pogostejše kot pri drugih. Te se kažejo na različne načine. Lahko so povezane s slabim delovanjem strežnika, težava je lahko v neodzivnosti podporne službe, v zastarelosti opreme ipd.
V nadaljevanju vam predstavljamo 5 pravil, ki jih upoštevajte, ko se odločate, pri kom boste zakupili spletno gostovanje. Če imate z izbiro ponudnika gostovanja izkušnje tudi sami in bi radi dodali še svoj nasvet ali priporočilo, bomo veseli vašega komentarja.
1. Zanesljivost in odzivnost podpore
Zagotovo ena izmed prvih stvari, ki jo velja upoštevati pri izbiri ponudnika spletnega gostovanja, je kakovost dela podporne ekipe. Gre za IT strokovnjake, ki naročnikom pomagajo pri reševanju težav, bodočim strankam pa svetujejo in pomagajo pri izbiri paketa gostovanja. Tehnična ekipa mora biti ne zgolj prijazna in strokovno podkovana, temveč tudi hitro odzivna, saj vsaka minuta, ko spletna stran ni dosegljiva ali deluje napačno, lahko pomeni veliko finančno izgubo.
2. Zanesljivost in hitrost delovanja strežnika
Se spomnite, ko ste pred desetimi leti brskali po spletu in je vse delovalo izredno počasi? Čeprav vas takrat to ni pretirano motilo, bi bila danes zgodba povsem drugačna. Na srečo so hitrosti povezave z internetom danes mnogo zmogljivejše, pa tudi strežniška oprema ponudnikov gostovanja je mnogo sodobnejša.
Ko izbirate spletno gostovanje, se prepričajte, da gre za SSD strežnik in da je ta hitro odziven. Naj bo na spletni strani ponudnika gostovanja jasno zapisano, katero strojno opremo uporablja.
3. Pestrost ponudbe paketov gostovanja
Zakaj bi po nepotrebnem zakupili preobsežen in predrag paket gostovanja, če ga v resnici ne potrebujete? Po drugi strani pa morate vedeti, da se bodo sčasoma vaše spletne strani verjetno povečevale, zato potrebujete fleksibilnega ponudnika. Takšnega, ki vam bo, kadarkoli boste to zahtevali, opravil spremembo paketa gostovanja. Pred nakupom gostovanja torej preverite samo ponudbo paketov, ki so vam na voljo, in se pozanimajte o možnosti kasnejše zamenjave paketa.
4. Uporaba nadzorne plošče
Večina IT strokovnjakov se strinja, da je daleč najbolj uporabna, uporabniku prijazna in nasploh najboljša nadzorna plošča cPanel. Obstajajo tudi druge, ki omogočajo enostavno upravljanje paketa gostovanja, vendar z omenjeno zagotovo ne boste zgrešili.
Preprosto boste lahko dodajali nove domene, ustvarjali e-poštne predale, na strežnik dodajali nove datoteke, urejali podatkovne baze in podobno. Nekateri ponudniki gostovanja znotraj cPanel-a dodajo tudi ikone, prek katerih je mogoče izvesti:
- brezplačno namestitev SSL certifikata,
- obnovitev spletne strani ali e-poštnega predala,
- hitro namestitev izbranega sistema (npr. WordPress),
- postavitev spletne strani s preprostim urejevalnikom,
- marsikaj drugega.
5. Tradicija, reference in mnenja drugih
Spletna stran je danes že skoraj nekaj nujnega. Zelo malo je ljudi, predvsem podjetnikov, ki svoje še ne bi imeli. Zato lahko z gotovostjo napišemo, da poznate kakšnega prijatelja, znanca ali sorodnika, ki ima zakupljeno spletno gostovanje. Obrnite se na čim več takšnih oseb in jih povprašajte, pri kom gostujejo spletno stran in ali so s storitvijo zadovoljni oziroma kaj jih moti.
Preverite tudi forume in bloge ter se pozanimajte, koliko časa ponudnik gostovanja že posluje. Najbolj zanesljiva so podjetja s tradicijo, saj običajno razpolagajo s kakovostno opremo in imajo veliko strokovnega znanja.