Podjetništvo zahteva od podjetnika precej različnih vrlin in kar nekaj žrtvovanja. Poleg kapitala, dobre ideje in zagnanosti za delo, podjetnik nujno potrebuje še nekaj. Samozavest! Ta je potrebna tudi na drugih področjih. Denimo pri iskanju partnerja, ko velikokrat slišimo, da je nekoga pritegnila njegova ali njena samozavest.
Tudi v poslu sodelujejo partnerji, le da ne toliko na osebni kot poslovni ravni. Samozavest je potrebna pri predstavitvi podjetja ali poslovne ideje, prodaji, dogovarjanju cen in tudi pri komunikaciji s strankami. Podobne ponudbe je na trgu več, a samozavesten podjetnik lahko tehtnico prevesi na svojo stran.
Iščete poslovnega partnerja?
Morda imate izjemno idejo, za katero se zdi, da se bo prodala kar sama od sebe. Določene ideje zahtevajo več udeleženih oseb, morda poslovnega partnerja, ki bo zagotovil manjkajoči košček sestavljanke s svojo storitvijo ali finančnim vložkom.
Ne glede na to kako dobra je vaša ideja pa boste potencialnega partnerja sila težko prepričali, če ob tem ne boste delovali samozavestno. Samozavestni ljudje so kot magnet za druge. Kljub temu pa je potrebno izpostaviti, da zgolj to vseeno ne bo dovolj. Potrebujete tudi kvaliteten produkt.
Kako pričeti?
Če pri sebi opažate pomanjkanje samozavesti v ključnih trenutkih, bo treba glede tega nekaj ukreniti. Povsem normalno je, da se človek, ki se prvikrat znajde v vlogi predavatelja ali nekoga, ki mora na pomembnem sestanku predstaviti svoj posel, nekoliko ustraši priložnosti. K sreči pa je samozavest mogoče natrenirati. Seveda boste pri tem potrebovali nekaj vaje.
Na predstavitev se pripravite že doma. Postavite si navidezen oder, zamislite si osebe v tem prostoru in pojdite skozi preglednice, ki ste jih pripravili. Večkratna ponovitev se vam bo vtisnila v spomin in na dejanski predstavitvi boste podatke kar izstrelili iz sebe, pri čemer bo opaziti tudi samozavest, saj boste dobro vedeli, kaj počnete.
Samozavest prodaja
Vsi podjetniki nekaj prodajajo ali tržijo, zato je ključnega pomena, da so pri tem prepričljivi. Potencialna stranka oziroma kupec ima na trgu kar nekaj podobnih ponudb, kot je vaša. Da bi se odločil za vas, ga boste morali prepričati, da je to najboljša možna izbira.
V prvi vrsti potrebujete samozavesten nastop, ki pa bo izhajal iz dejstva, da resnično ponujate tisto, kar kupec potrebuje, in je najboljše, kar mu trg nudi. Da bi dosegli to samozavest, pa boste morali prej opraviti nekaj domačih nalog s področja analize trga in statistike.
Analizirajte trg in konkurenco
Da bi bili korak pred konkurenco, morate v vsakem trenutku vedeti, kaj ta počne. Le za nekaj časa boste »zaspali« in že vam lahko konkurenti uidejo na nedosegljivo raven. V primeru, da ste ves čas na tekočem, pa boste zlahka držali tempo in morda ponudili še več.
Pri tem naj vodilo ne bo zgolj cena, kajti biti najcenejši danes ni podatek, ki bi kupcem v očeh kazal kvaliteto in bi vas napolnil s samozavestjo. Najbolj samozavestni prodajajo najdražje izdelke, ker se zavedajo svoje kvalitete in jo znajo ceniti tako, da kupec to začuti.
Skromnost je lepa čednost, ampak …
V otroštvu so nas učili, da moramo biti skromni in ta napotek nam velikokrat pride prav. A ne v podjetništvu. Tam mora biti podjetnik nagnjen k napredku, rasti podjetja in samozavestno snovati načrte za prihodnost. Podjetnik mora tudi tvegati, a to storiti v pravem trenutku in ne na pamet.
Brez tveganja v poslu ni uspeha, zato pa bo tveganje mnogo manjše, če bo premišljeno in bo temeljilo na ustreznih podatkih. Tveganje je tudi, ko pride do povečanega vložka v marketing, a samozavesten podjetnik ve, da brez tega ne bo rezultatov. Delajte na svoji samozavesti, obiščite kakšno delavnico na to temo, predvsem pa verjemite vase in v svoje kvalitete.